Data ostatniej aktualizacji: 01.04.2020
Dane zbiorcze – Szkoła – Wydatki – rejestracja
Dane o wydatkach przekazywane są przez szkoły i placówki oświatowe prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego lub ministrów. Dotyczą one planowanych wydatków oraz wydatków wykonanych wraz z informacją o dziale, rozdziale, paragrafie i źródle finansowania.
Aby wypełnić informacje dotyczące danych Wydatki należy wejść w boczne menu i wybrać zakładkę Dane zbiorcze, a następnie Finanse.
Uwaga! Od I Kwartału 2020 roku należy dodawać paragrafy w ramach rozdziału za pomocą opcji DODAJ PARAGRAF W RAMACH ROZDZIAŁU.
Aby dodać wydatki w formie paragrafów w ramach rozdziału należy kliknąć znajdującą się na środku ikonę DODAJ PARAGRAF W RAMACH ROZDZIAŁU.
UWAGA! Wydatki do końca roku kalendarzowego 2019 należy rozpocząć poprzez wybór roku kalendarzowego oraz kwartału, a następnie przycisku DODAJ.
UWAGA! Poniższy opis dotyczy dodawania wydatków paragrafów w ramach rozdziałów.
W prawym górny rogu okna należy wybrać rok kalendarzowy i kwartał za jaki będą wprowadzane dane.
Aby rozpocząć wprowadzanie danych należy kliknąć przycisk DODAJ znajdujący się w prawym górnym rogu okna.
Po kliknięciu w przycisk DODAJ pojawi się okno, w którym należy wprowadzić dane.
W obu przypadkach pojawi się poniższe okno.
Następnie należy wybrać rozdział, dla którego będą przekazywane dane i uzupełnić informacje dotyczące paragrafu, źródła finansowania, planu po zmianach i wykonanych wydatkach.
Możliwe źródła finansowania to:
- 0 – Środki krajowe
- 1 – Finansowanie programów ze środków bezzwrotnych pochodzących z UE
- 2 – Współfinansowanie programów ze środków bezzwrotnych pochodzących z UE
- 3 – Finansowanie z pożyczek i kredytów zagranicznych oraz darowizn lub granów przyznanych Polsce przez poszczególne kraje lub instytucje
- 4 – Współfinansowanie z pożyczek i kredytów zagranicznych oraz darowizn lub grantów przyznanych Polsce przez poszczególne kraje lub instytucje
- 5 – Finansowanie z innych środków bezzwrotnych
- 6 – Współfinansowanie z innych środków bezzwrotnych
- 7 – Płatności w zakresie budżetu środków europejskich
- 8 – Finansowanie programów i projektów ze środków funduszy strukturalnych, FS, EFR oraz funduszy unijnych finansujących WPR, z wyłączeniem budżetu środków europejskich
- 9 – Współfinansowanie programów i projektów ze środków funduszy strukturalnych, FS, EFR oraz funduszy unijnych finansujących WPR, z wyłączeniem budżetu środków europejskich.
Aby dodać nowy Paragraf w danym rozdziale należy po wypełnieniu wiersza kliknąć w przycisk DODAJ PARAGRAF.
W przypadku błędnie wprowadzonego Paragrafu można go usunąć z Listy paragrafów w ramach rozdziału za pomocą przycisku X.
Wprowadzone dane w formularzu należy zapisać używając przycisku ZAPISZ.
W przypadku wprowadzania kolejnych rozdziałów należy kliknąć w przycisk ZAPISZ I DODAJ NASTĘPNY ROZDZIAŁ.
Po zatwierdzeniu informacji pojawi się komunikat: Operacja zakończona pomyślnie.
UWAGA! Przed zapisaniem rozdziału należy pamiętać by w pierwszym kroku dodać minimum jeden paragraf. W przypadku jego niedodania pojawi się komunikat: Formularz zawiera błędy.
Po zapisaniu rozdziałów w głównym widoku wydatków w danym kwartale widoczna będzie lista rozdziałów. Szczegółowe dane dotyczące danego rozdziału można zobaczyć rozwijając dany rozdział.
Dodawanie paragrafów w ramach grupy
Aby wypełnić informacje dotyczące danych Wydatki należy wejść w boczne menu i wybrać zakładkę Dane zbiorcze, a następnie Finanse.
Uwaga! Możliwość wykazania wydatków w grupie paragrafów tylko od I kwartału 2020.
Uwaga! Przy wyborze sprawozdania w grupie paragrafów należy pamiętać, by w następnym kwartale też wybrać ten sam sposób sprawozdania.
Na dole pośrodku okna należy wybrać przycisk: DODAJ PARAGRAF W RAMACH GRUPY.
Po kliknięciu w przycisk DODAJ PARAGRAF W RAMACH GRUPY pojawi się okno, w którym należy wprowadzić dane.
Następnie należy wybrać rozdział, dla którego będą przekazywane dane i uzupełnić informacje dotyczące paragrafu.
Uwaga! W przypadku grup paragrafów można wskazać tylko źródła finansowania przypisane do danego rozdziału.
Aby dodać nowy Paragraf w danym rozdziale należy po wypełnieniu wiersza kliknąć w przycisk DODAJ PARAGRAF.
W przypadku błędnie wprowadzonego Paragrafu można go usunąć z Listy paragrafów w ramach rozdziału za pomocą przycisku X.
Wprowadzone dane w formularzu należy zapisać używając przycisku ZAPISZ.
W przypadku wprowadzania kolejnych rozdziałów należy kliknąć w przycisk ZAPISZ I DODAJ NASTĘPNY ROZDZIAŁ, a w przypadku kolejnych grup
należy kliknąć w przycisk ZAPISZ I DODAJ NASTĘPNĄ GRUPĘ.
Po zatwierdzeniu informacji pojawi się komunikat: Operacja zakończona pomyślnie.